Tukea ja apua verkossa ja puhelimitse

Tukea ja apua verkossa ja puhelimitse

(Listaa päivitetty 8.4.2020.: lisätty Vuolle Setlementin puhelinapu nuorille)

 

Hyvän mielen talo

Keskusteluapua puhelimen välityksellä sekä sähköpostiviestit ma–pe klo 9–14:
041 463 5712, info@hyvanmielentalo.fi

 

Asiointi, keskustelu- ja muuta apua kootusti Oulussa:

 

Mielenterveyden keskusliiton verkko- ja puhelinpalvelut

Chatit osoitteessa osoitteessa www.mtkl.fi

  • mielenterveysneuvonta chatissa avoinna joka päivä klo 12–18
  • sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset päivystävät joka arkipäivä klo 12–15
  • mielenterveysongelmia itse kokeneet vertaisneuvojat päivystävät joka arkipäivä klo 15–18 sekä ti–to klo 12–15
  • lisäksi 30.3. alkaen joka toinen keskiviikko klo 18–20 ryhmächat, jossa ovat mukana sekä ammattilaiset että vertaisneuvojat
  • Mielentila-ryhmä Facebookissa - liity täällä.

Mielenterveysneuvonta puhelimitse

  • puhelinneuvonta 0203 91920 joka arkipäivä klo 10-15 (8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti)
  • vertaistukipuhelin 0800 177599 joka arkipäivä klo 10–15 (maksuton)

Sosiaalineuvonta joka arkipäivä 9–15

  • ma 23.3. alkaen
  • sosiaalityön asiantuntija Riikka Mettälä, puh. 040 756 0578, riikka.mettala(a)mtkl.fi
  • sosiaaliturva, -etuudet ja -palvelut
  • jos puhelin on varattu, jätäthän soittopyynnön tekstiviestillä tai sähköpostilla

Myös muita palveluja, katso ne tarkemmin tästä linkistä.

 

MIELI Suomen Mielenterveys ry

Kriisipuhelin ja Solmussa-chat

  • kriisipuhelimen suomenkielinen linja 09 2525 0111 on auki 24/7
  • kriisipuhelin myös ruotsiksi, arabiaksi ja englanniksi - katso päivystysajat täältä
  • Solmussa-chat aikuisille, päivystää maanantaina ja keskiviikkona klo 15–19.

Nuorille ja nuorille aikuisille

  • Sekasin-chat on avoinna ma–pe klo 9-24 ja viikonloppuisin klo 15-24 osoitteessa sekasin.fi
  • Sekasin Discord on auki 24/7 osoitteessa discord.gg/sekasin

 

Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Lasten ja nuorten puhelin, chat ja nettikirjepalvelu:

  • lasten ja nuorten puhelin vastaa numerossa 116 111: ma–pe klo 14–20, la ja su klo 17–20
  • chat on avoinna, maanantaisin klo 17–20, tiistaisin klo 17–20, keskiviikkoisin klo 17–20
  • nettikirjepalveluun tulleisiin viesteihin vastataan kahden viikon sisällä

Vanhempainpuhelin, chat ja kirjepalvelu:

 

Muita chatteja ja puhelimia

 

Muita hyödyllisiä palveluja ja sivustoja

 

Huom! Jos tiedät jonkin hyvän sivuston tai muun paikan, josta voi saada apua puhelimitse tai verkossa, vinkkaa siitä:
liisa.alanampa-kantanen@hyvanmielentalo.fi.

 

Takaisin toimintakalenteriin

Kommentointi

Otsikko:
Kommentti:
Nimi: